Med en växande frustration och ett brinnande intresse för hållbarhetsfrågor startade jag Klimatekot 2019. Då hade jag länge jobbat som reporter, programledare och redaktör på framför allt TV4, men också SVT. Jag har utbildat journalister och kommunikatörer på universitetet, jobbat med kommunikation och samverkan på Centrum för regionalvetenskap vid Umeå universitet och drivit eget bolag sedan 2019.
Förutom Klimatekot har jag programlett och producerat flera andra poddar om hållbar utveckling, samhällsomvandlingen i norr och socialt entreprenörskap. Genom mitt företag Copynor hjälper jag andra att komma igång med sitt poddande och jag jobbar även som kommunikationskonsult åt företag och organisationer som försöker göra sin del för en hållbar omställning.
Drivkraften är alltid att förmedla kunskap, erfarenhet och framtidstro. Och målet är att steg för steg bidra till mer hållbara samhällen och människor. och visa att en hållbar livsstil är fullt möjlig och ofta till och med härlig.